(...) Věra Ptáčková, přední česká divadelní teoretička, se již téměř čtyři desetiletí soustavně zabývá historií a teorií scénografie, její emancipací a hlavně umístěním tohoto uměleckého druhu do centra týmové divadelní tvorby, kde se prostřednictvím nejužší spolupráce s režisérem podílí na celkové kompozici divadelního díla. (...) Kniha se může stát pobídkou nebo inspirací pro mladší nebo nastupující generaci divadelních teoretiků i kritiků. Vždyť o scénografii se píše tak málo nebo vůbec nic a divadlo se přestalo reflektovat především jako vizuální umění. Kniha úvah na toto téma je v době skomírání divadelní teorie a věcné reflexe divadelní tvorby skutečnou zásluhou, napsala v doporučení knihy Vlasta Gallerová.
Věra Ptáčková, Divadlo na konci světa
, A2 , 4.3.2009
(...) Kniha je svou přístupností určena nejen odborné veřejností - autorce nechybí humor, přesnost popisu, věcnost a vedle širokého rozhledu i názor. Dobrá příručka ke studiu dějin české divadelní scénografie 20. století.