Po - Pá | 09:00 - 18:00 |
Sobota | 09:00 - 12:00 |
Neděle | Zavřeno |
Po - Pá | 09:00 - 18:00 |
Sobota | 09:00 - 12:00 |
Neděle | Zavřeno |
Po - Pá | 08:00 - 18:00 |
Sobota | 09:00 - 12:00 |
Neděle | Zavřeno |
Po - Pá | 08:00 - 18:00 |
Sobota | 09:00 - 12:00 |
Neděle | Zavřeno |
Po - Pá | 08:00 - 18:00 |
Sobota | 09:00 - 12:00 |
Neděle | Zavřeno |
Po - Pá | 09:00 - 21:00 |
Sobota | 09:00 - 21:00 |
Neděle | 09:00 - 21:00 |
Po - Pá | 09:00 - 17:00 |
Sobota | 09:00 - 12:00 |
Neděle | Zavřeno |
Popis: 1× kniha, vázaná, 208 stran, 13,2 × 20,6 cm, česky
Kniha obsahuje rozhovory otce tzv. absurdního divadla s Claudem Bonnefoyem, literárním kritikem revue Quinzaine littéraire. Ionesco v nich vzpomíná na léta idylického dětství na francouzském venkově i méně idylická vysokoškolská studia v Bukurešti,...
Eugène Ionesco (1909-1994) se narodil v Rumunsku, nicméně dětství prožil více méně ve Francii, odkud se do rodné země vrátil až v roce 1925, aby ji v roce 1942 opustil navždy, a usadil se ve Francii. Důvody byly prosté: "Nepůjdu do války. Byl by to nesmysl zemřít za nacismus. Mám bojovat za Stalina a ruský imperialismus? To by bylo stejně pitomé."
Když měla v roce 1950 premiéru jeho hra Plešatá zpěvačka, zprvu propadla, pak se ale ujala a stala se první z řady absurdních dramat, která vedle Ionesca napsal třeba Samuel Beckett (Čekání na Godota, 1953) a u nás Václav Havel. Jak o Plešaté...