Popis: 1× kniha, vázaná, 573 stran, 13,5 × 20,5 cm, česky
Příběh o nečekaných tajemstvích, která vám ze dne na den změní celý život. Harold Silver tráví život pozorováním svého mladšího, ale vyššího bratra George, výstředního televizního producenta se sympatickou manželkou, dvěma dětmi a vilou na předměstí New Yourku. Harry, historik a expert na prezidenta Nixona, však také zná Georgovu násilnickou povahu. A chvíle, kdy se George přestane ovládat, má za následek čin tak násilný, že oběma bratrům převrátí život naruby.Na třetí straně 600-stránkového románu dochází ke klíčové zápletce, na čtvrté k menší (autonehoda, mrtví rodiče, osiřelé děti) a na patnácté k úplně zásadní katastrofě (vražda manželky). To je však jen jakási dramatická předscéna, předskokan před hlavní hvězdou večera, antipasti před hlavním chodem.
Dva bratři: jeden - George - prostý, přímočarý, bohatý manažér s násilnickými sklony a s obchodnickým talentem, druhý - Harry - komplikovaný, do knih a historie zadíváný, pro praktický život téměř...
...naberou události nečekaný spád. Malá epizoda vede k sérii tragédií, které zpřevrátí naruby život Harryho bratra George, jeho švagrové Jane, ale hlavně jeho vlastní.
Má Harry na tragedii svůj podíl viny? Ať ano, či ne, téměř ze dne na den se stane opatrovníkem dvou Georgeových a Janiných dětí, třináctiletého Nata a jedenáctileté Ashley („ beztvarých bytostí věčně přisátých na displeji mobilů“). Navíc se ocitne na společenském pranýři a v soukolí instituční mašinerie. Zmrazené účty, rozvod, výhrůžky...
(...) Je to mimořádně zajímavý postup – autorka načrtne thrillerovou zápletku, dusivou a těžkou, ale pak, vědoma si čtenářského žánrového očekávání, příběh rozstřelí do samostatných obrobků, epizod, kterým záměrně chybí pointa. Homesová se nesnaží dotknout podstaty života svého hrdiny. Stejně jako on si totiž uvědomuje, že nic takového dost možná neexistuje, a pokud ano, není v našich silách ji obsáhnout. Lidský život koneckonců není dramaticky vyklenut jako hollywoodský příběh, kdy je špatné rozhodnutí na konci první třetiny vykoupeno poznáním a přehodnocením hrdinových priorit na závěr. V Haroldově životě se stalo drama, ale to se dál nerozpíná, místo toho se hroutí do sebe a probleskuje v běžných denních situacích. Věci se zkrátka dějí. A velké poznání, prohlédnutí či vnitřní smíření se nekoná. Takový autorský postup by byl čtenářsky pochopitelně těžce stravitelný, kdybychom nesympatizovali s hlavním hrdinou. Harold Silver je naštěstí postava, s níž lze snadno navázat dialog.