"Že se nestydíte, kupovat mílko od firmy, kterou vlastní ten šmejd." Tak se na mě obořil spolunakupující ve velkokrámě. A já se zastyděl, protože sice jsem už dlouho pro bojkot zboží Babišových firem, ale ještě jsem se stále nedovzdělal tolik, abych dokázal maximum odhalit (někdy je to špatně poznatelné a skrývá se pod jiným názvem) a být stále při nákupu ve střehu, což není zrovna pohodlné. Spotřebitelský bojkot je ale, jak vyzkoušeno i v jiných zemích, silný nástroj. Ano - nemohu ze své pozice bojkotovat hnojiva, ale něco se dělat přece jen dá. To mlíko z Olmy, co jsem měl v košíku, byla lajdáckost a trestuhodná nedbalost.
Brožura Žlutý baron je další ze zpráv (více na neovlivni.cz, seznam.cz, forum24.cz, echo24.cz, hlidacipes.org atd.) o tom, jak si Andrej Babiš představuje, že mu má svět kolem něho prospívat. Čtení o zbohatlíkovi, kterému je fér jednání k smíchu, který byl od mládí připravován jako nomenklaturní kádr na prospěchářství a přetvářku. Člověk, který spotřebovává lidi kolem sebe jako toaletní papír. A vždycky se díky jeho nabité prkenici najdou další, kteří si s ním podají ruku. Andrej Babiš bude asi dál řídit svůj život jako firmu – tedy jako divně vedenou účetní knihu. Tato brožura budiž varováním nejen pro další zemědělce, ale i pro další lidi, které by rád zatáhl do politiky jako svůj štít. A především pro voliče. To si má zbytek národa před vás kleknout, abyste mu to tam přestali házet?
Snad do voleb čím dál víc lidí pochopí o co v Babišově firmě ANO jde. A snad také dokáží dát jasněji najevo, že nekonzumovat jeho výrobky a jeho média (novináře, kteří v nich dál zůstávají, už vážně nechápu) je logický občanský postoj.
24.5.2017